PZPN ogłosił strategię piłki kobiet

„Strategia Piłki Nożnej Kobiet w Polsce na lata 2022-26” została oficjalnie zaprezentowana na PGE Narodowym w Warszawie.


W czwartkowe popołudnie, 2 lutego Polski Związek Piłki Nożnej w sali konferencyjnej na PGE Narodowym zaprezentował prezentację zatytułowaną „Strategia Piłki Nożnej Kobiet w Polsce na lata 2022-26”. Jest to dokument, który ma wyznaczać cele polskiej piłki kobiecej na najbliższe lata. Jak czytamy w dokumencie: ma to być jasno wytyczona „mapa drogowa”, która pozytywnie wpłynie na rozwój oraz popularyzację piłki nożnej kobiet w Polsce i doprowadzi ją do miejsca, na które zasługuje.

Podczas przedstawienia strategii obecni na PGE Narodowym byli między innymi Cezary Kulesza - prezes PZPN, Anna Krupka - wicemister Sportu i Turystyki, Marek Szkolnikowski - dyrektor TVP Sport, selekcjonerzy żeńskich kadr narodowych - Nina Patalon, Katarzyna Barlewicz, Marcin Kasprowicz, Paulina Kawalec, Wojciech Weiss, a także zaproszeni goście. Dokument powstał w języku polskim i angielskim. Oprócz wersji internetowej powstała także wersja drukowana.

- To pierwszy dokument, który w tak kompleksowy sposób definiuje kluczowe cele i sposoby ich realizacji dla czterech priorytetowych obszarów strategicznych kobiecej piłki w Polsce: partycypacji, profesjonalizacji, wizerunku i widoczności oraz edukacji i świadomości. Klarownie określona wizja, misja, a także wartości, którymi się kierujemy, wskazują miejsce, w jakim ma być piłka nożna kobiet w Polsce w 2026 roku i jaką rolę ma wówczas odgrywać - czytamy w wprowadzeniu do strategii.